פעילות גופנית

הזמן הטוב ביותר ביום להתאמן כדי לרדת במשקל

33

הזמן המושלם להתאמן כדי לרדת במשקל, לפי מאמנים מוסמכים

אימון גופני מהווה חלק מרכזי מתהליך ירידה במשקל, והשאלה המתבקשת היא: האם יש באמת זמן "משופר" להתחיל את הפעילות הגופנית? ועד כמה זה משפיע על התוצאות שלנו? מאמנים מוסמכים מציעים תובנות שונות על הזמנים ביום שבהם כדאי להתאמן, בהתבסס על מחקרים וסטטיסטיקות שמצביעות על תשובות לשאלות הללו. במאמר זה, נעמיק בזמנים השונים של היום להתאמן, ונקבל תובנה לגבי רמות האנרגיה והביצועים שלנו בתקופות שונות.

אימון בבוקר - פותחים את היום באנרגיה

בשנים האחרונות הפופולריות של אימון בבוקר נמצאת במגמת עלייה. יש לכך מספר סיבות טובות. ראשית, ביצוע אימונים בשעות המוקדמות משפר את מטבוליזם הגוף, מה שמוביל לשימור שיא של שריפת קלוריות לאורך כל היום. יותר מכך, זה אולי ישפיע על התנהגות תזונתית של אנשים, כך שעושים אימון בבוקר עלולים לבחור באופציות מזון בריאות במהלך שארית היום.

מחקרים כמו זה שפורסם על ידי NCBI מצביעים על כך שאנשים המתאמנים בבוקר עשויים לשתות מים בכמויות גבוהות יותר, ועל ידי כך למלא את צרכיהם היומיים בלגימת נוזלים מספקת. מתאמנים אלו נהנים מהשפעה חיובית של האימון על בניית מסת שריר, בזכות הספקת חלבונים בטרם הצהריים.

בנוסף, ישנם יתרונות פסיכולוגיים – לרבים מתאמני הבוקר יש תחושת הישג שסוחפת אותם במשך היום, כי הם הצליחו להתחיל את היום באנרגיה חיובית. זה עשוי להפוך את המשך היום למועיל יותר.

אימון אמצע היום - להתרענן בזמן העבודה

אימון בשעות הצהריים עשוי להיות הזדמנות להפסקה מהיומיום ולחידוש אנרגיה. במיוחד בשעות שבהן טמפרטורת הגוף עולה מעט, יש אפשרות לשיפור הביצועים. מניתוח הנתונים שמוצעים ב-Journal of Strength and Conditioning Research עולה כי האימון בשעות הצהריים היה יעיל יותר ב-5% מאימון בבוקר.

אימון בשעות הצהריים יכול גם לשפר את המצב הרוח ואת המוטיבציה, על ידי גירוי של הגוף והנפש. רבים מהמתאמנים מדווחים על תחושה של רעננות וריכוז מוגבר לאחר האימון, דבר שמאפשר להם לשוב לתפקידיהם עם השקפת חיים חיובית ומלאה.

אימון ערב - יתרונות חברתיים ומנטליים

אימון בשעות הערב מתגלה כפיתרון פורץ דרך עבור המתקשים למצוא זמן פנוי בבוקר או בצהריים. במהלך שעות הערב ישנן אפשרויות רבות להקשר עם חברים וליצור קשרים חברתיים, במיוחד בקבוצות ספורט או חוגים. אפשר לנצל את השעות הללו כדי לשתף חוויות מהאימון ולבנות יחסים חברתיים משמעותיים.

מחקר שנעשה בארצות הברית מצא כי מי שמתאמן בשעות הערב מתקשה פחות בשמירה על שגרת האימון, זאת הודות לשני יתרונות מרכזיים: האחד הוא השתייכות חברתית והשני הוא מצב רוח חיובי. יתרה מכך, על פי נתונים מדעיים, תהליכים פיזיולוגיים פועלים בצורה אופטימלית בערב, דבר המאפשר לשרירים להיות יותר פעילים וליצור יותר כוח.

עקרונות כלליים - גמישות זמנית היא המפתח להצלחה

מומחים שונים במחקרי סגנון חיים ממליצים על כך שהזמן המתאים ביותר לאימון הוא זה שמותאם לאורח החיים האישי שלך. אם תבחר להתאמן בבוקר, בצהריים או בערב – העיקר הוא למצוא את הזמן המושלם שיתמוך בהשגת המטרות שלך. לכל אדם יש סדר יום שונה, ועל המתאמנים להקפיד על עיקרון ההתמדה.

עם זאת, חשוב לזכור שלא מדובר רק בזמנים, אלא גם באיכות האימון עצמו ובסוגי הפעילות. אם תוכנית האימון שלך אינה תואמת את הצרכים האישיים שלך או שהאתגרים אינם מספקים דיי מוטיבציה, ייתכן שלא תשיג את התוצאות המצופות.

סיכום ומסקנות

לסופו של דבר, השאלה מתי להתאמן על מנת לרדת במשקל היא מורכבת, אך התשובה הפשוטה היא: ההתמדה והיכולת להקדיש זמן לאימון הם המפתח להצלחה. אם אתם שואלים את עצמכם כיצד לרדת במשקל, חשוב למצוא את הזמן שבו אתם מרגישים הכי גדולים, ולהיות מוכנים להתמיד בו.

זכרו, בין אם אתם נוטים להתאמן בבוקר, בצהריים או בערב, הכרחי למצוא את הזמן המתאים לכם ביותר. שמירה על פעילות גופנית סדירה בשילוב עם תזונה בריאה היא הדרך להשגת תוצאות מצוינות ולטיפוח אורח חיים בריא.

אם אתה מעוניין במידע נוסף בנושא פעילות גופנית

צור קשר ונוכל להמליץ לך בחינם על ספקים מובילים בתחום